Skocz do zawartości

Samoistna zmiana koloru podłoża


Alcys23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującą akwarystką, więc jak narazie posiadam 54 litrowe akwa. Jego obsada wygląda następująco:

- Bojownik syjamski

- glonojad/zbrojnik złoty

- 6 neonek

- 2 raki marmurkowe

(od razu zaznaczam, że bojownikowi nigdy nie zdarzyło się przypuścić ataku na żadnego ze swoich współlokatorów i z jego "ręki" żadna rybcia nigdy nie zginęła. To tak na marginesie gdyby ktoś zamiast odpowiedzieć na moje faktyczne pytanie wolał potępić moją obsadę)

Dodatkowo w akwarium posiadam:

- 3 roślinki + kulka mchu która wyciąga amoniak

- 2 skalne kryjówki dla raków, oraz

- filtr wewnętrzny z deszczownią

(grzałkę mam, ale nie zakładam, bo klimat w moim pokoju sprawia, że woda stele utrzymuje temperaturę na poziomie 24-26 stopni)

A teraz zasadnicze pytanie.

 

Jako podkładu użyłam piasku przywiezionego z pobliskiego jeziora. Piasek został wygotowany, oraz wypłukany ze 30 razy, aż do momentu kiedy napuszczana woda nie mętniała ani na chwilkę.

Robię wszystko według instrukcji. Odmulam dno, podmieniam wodę, czyszczę szyby (czyścik magnetyczny), nie przekarmiam, a mimo to po około 2 tygodniach piasek z koloru żółtego zaczął przybierać barwę czarną, na początku wybierałam ten piach który miejscami zrobił się czarny, płukałam go i wsypywałam spowrotem, ale po pewnym czasie tempo zmian było tak szybkie, że nie nadążałam. Na dzień dzisiejszy 80% mojego podłoża ma barwy w skali szarości, a ja nie potrafię tego naprawić. Powoli zaczyna mi mętnieć woda, mimo podmian i praktycznie codziennego odmulania. Proszę o pomoc, bo ostatnie czego bym chciała to zaszkodzić swoim rybciom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach