Skocz do zawartości

obsada nowego akwarium


togaj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Jestem dość początkujący, jednak po szerokiej lekturze tematu. Oto co zamierzam zrobić w akwarium 55 lub 0 litrów, proszę podpowiedzcie czy dobrze postępuję, aby rybki dobrze się czuły:

 

razbora klinowa - 8 do 10 szt

neonek innesa - 10-15 sztuk (myślałem też nad czerwonym)

i coś na dno (jak uda się zakupić to 5 piskorków) jeśli nie to kiryski lub pocje po 5 sztuk

 

do tego sporo roślinek typy kabomba i moczarka + jakieś roślinki pływające aby zaciemnić akwarium

 

posiadam jednak wątpliwości:

1 - czy nie za dużo rybek (a zależy mi na razborach i neonkach a te gatunki lubią być w stadzie)

2 - czy rybki denne nie będą wygrzebywać roślinek?

 

Podpowiedzcie również po jakim czasie jakie rybki zadomowić:)

Mam już na stanie 1 razborę dość leciwą (3 lata) i zbrojnika glonojada też 3-letniego około 5 cm Mogę je też zadomowić z nowymi rybkami? Obawiam się o zbrojnika bo on podoć może uroznąć do 12 cm, z tym że i tak nigdy go nie widać.

 

Proszę również o sugestie jakie podłoże dobrać do takiego biotopu żeby i rybki się zadomowiły i roślinki hodowały. rodzaj, grubość

 

Proszę również o wszelkie inne sugestie i podpowiedzi, wielkie dzięki

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, więc zrezygnuję ze stada neonków lub razbor, trudna decyzja:) doradźcie z czego lepiej zrezygnować dla takiego ustawienia:

 

1 - stadko, np 12(15) neonków innesa lub 15 razbor klinowych

2 - dno, np 6 kirysków panda

3 - bojownik 1+3(4) lub 1+1 pielęgniczka ramireza

 

czy zmieszczą się jeszcze otoski?

 

a może ktoś ma całkiem inną propozycję dla mnie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje propozycje obsady:

1.

10x razbora klinowa

1+2/3 bojownik

6x kirys panda lub 6x otosek

 

2.

10x neon inessa

1+1 pielęgniczka ramizera

6x kirys panda lub 6x otosek

 

3.

5 samych samców lub 1+2/3 gupik pawie oczko,

10x razbora galaxy