Skocz do zawartości

napowietrzacz


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam akwarium 30l w zestawie był filtr z deszczownicą HANZA 111B- 200l/h

czy wystarczy ta deszczownica w zestawie jest tez wężyk ale nie ma instrukcji jak go podłączyć i nie wiem jak to zrobić by bąbelki leciały tak więc póki co używam deszczownicy. czy powinnam zainstalować dodatkowy napowietrzacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm wydaje mi się że to jakoś mało i woda chyba mętnieje, ale nie znam się więc może się mylę.

Jak ją dotlenię ustawiając deszczownicę tak by woda mocniej kapała (lub podłączę 2 filtr z deszczownicą) to wtedy się robi mniej mętne ale za to w akwarium powstają miliardy maleńkich bąbelków które osiadają wszędzie gdzie się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego ile masz już to akwarium i czy jest już dojrzałe;)

co do deszczownicy tak jak kolega powiedział wystarczy ją ustawić tak aby poruszała tafle wody i to wystarczy. Ja mam w swoim 200L baniaczku tak zrobione żadnych plusków czy szumu woda lekko się przelewa i napowietrza.

Gdy akwa ci dojrzeje i powstaną bakterie infiltracyjne w twoim filtrze woda się wyklaruje.

czekaj cierpliwie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dopiero co założone akwarium więc bąbelki na szybach to norma a co do tej deszczownicy jak zatkasz dziurki palcami to oczywiste że nurt wody jest większy. Lepiej zastosować mocniejszy filtr niż ładować tam dwa bo to akwarium nie jest aż tak duże.Woda mętna to norma bo masz świeżutkie akwarium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie dziękuję za odpowiedzi i czekam aż akwarium dojrzeje bo faktycznie jest młodziutkie. :kwiaty:

Dwa filtry były tylko "na chwilę" bo jeden szwankował i się wyłączał ale synek pomieszał i nie wiedziałam który więc na 1 dzień były wsadzone dwa by wyłapać ten wadliwy :geek: