Skocz do zawartości

Chore małe danio


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Bardzo byłabym wdzięczna za pomoc w ustaleniu na co chorują moje mało danio różowe. Rybki te mają około 2-3 miesięcy. Zanim zaczęłam hodować rybki starałam się nabyć trochę wiedzy. Niestety, jestem dopiero początkujące w te klocki i właśnie bardzo mocno to widać. Otóż od jakiegoś czasu niektóre z tych moich małych danio są apatyczne, a do płetw mają doczepione wstęgi jakby... waty (nie jestem w stanie zaobserwować tak naprawdę czy to coś jest doczepione do płetw, czy może to coś kiedyś było płetwą). Ta 'wata' jest niekiedy bardzo długa, przekracza czasem długość ciała rybki. Niestety, osobniki które mają objawy choroby, bardzo szybko zdychają. Przejrzałam krótki spis chorób i objawów na tym forum, jednak nie mogę niczego zdiagnozować, ponieważ rybki te mają apetyt. Zanim zaobserwowałam chorobę, doradzono mi by spróbować wpuścić do nich małego glonojada (ancitrusa). Niestety, glonojad wpuszczony do nich bardzo szybko padł. Nie jestem w stanie poradzić sobie z tą chorobą, dlatego bardzo proszę Was o pomoc. Czy to mogą być jakieś pasożyty? Starałam się przygotować im odpowiednie warunki, zgodnie z poleceniem sprzedawcy w sklepie zoologicznym dodałam sól niebieską akwariową, dawałam krople przeciwko ichtio i pasożytom, dawany pokarm też był specjalny dla maluchów. Co się może dziać? Jak to zwalczać? Dodam jeszcze, że miałam takie szczęście, iż dwa miesiące wcześniej moja molinezja urodziła młode. Stworzyłam im wtedy mniej więcej takie same warunki, jakie mają młode danio. Obecnie molinezje są piękne i spore i nie widać po nich, aby istniała jakakolwiek choroba. Bardzo bym była wdzięczna także za jakiekolwiek wskazówki, abym na przyszłość nie popełniała błędów. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej gdybyś wstawiła zdjęcie.Czy wszystkim rybką się tak dzieje?

Napisz informacje o zbiorniku:

-parametry

-wielkość zbiornika

-temperatura