krystianoss Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 Witam jestem początkującym akwarysta i dopiero będę zakładał akwarium więc proszę o wyrozumiałość. Mam już akwarium o wymiarach 120cm dł. i 50cm wys. i nie wiem jakie oświetlenie zastosować zwykłą jarzeniówkę czy oświetlenie LED? Widziałem u znajomego efekty jarzeniówki (jego akwarium ma podobne wymiary do mojego). Czy LED będzie lepszy? Rybki zamierzam mieć Neony i gupiki no i trochę roślin. Pozdrawiam:) Atreyu: Przenoszę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lordsamael Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 LED nie będzie lepszy, a za to będzie droższy. W tym akwarium porównywalne koszty będą dla świetlówek i HQI. To drugie rozwiązanie będzie wydajniejsze, ale nie da rady go umieścić pod pokrywą - tylko do zbiorników "otwartych". Moim zdaniem warto jednak rozważyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomilondyn Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 a jakie akwa myślisz założyć? bo to tez ma duuuze znaczenie. LED będzie tańsze oczywiście w eksploatacji ale droższe w zakupie, jarzeniówka na odwrót. napisz więcej co ci chodzi po głowie z tym baniaczkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek986 Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 witam mam zamiar dołożyć oświetlenie do mojego akwarium 112 l mam 2*18w troszkę za mało niestety i che dać 2*24 w t5 i mam pytanie czy morze mi ktoś powiedzieć jak przymocować odbłyśniki do pokrywy żeby to jakoś dobrze wyglądało i czym uszczelnić to mocowanie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erni-lee Posted December 24, 2010 Share Posted December 24, 2010 Przecież odbłyśniki są przystosowane do danej świetlówki i mają specjalne łapki do przyczepiania się do świetlówek więc w czym problem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...