Skocz do zawartości

Oświetlenie, przerobienie pokrywy 112l klasyk. Nowicjusz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam na imię Piotr. Jako, że nie dawno zainteresowała mnie akwarystyka, i jestem początkujący w tych sprawach, postanowiłem założyć akwarium 80x35x40 = 112l. Wiem, że mogę dostać "ochrzan" za to że po raz któryś milionowy zapytam odnośnie oświetlenia. Zanim najpierw przejdę do oświetlenia, chciałbym dodać, że planuję obsadzić zbiornik na początek:

1.Gupik- pawie oczko- 2 + 3

2.Żwir standard 2 - 5mm.

3.Jeżeli chodzi o rośliny chciałbym takie które nie będą wymagały dużo światła.

 

Pojawia się, jedno "ale": Czy jeśli kupię rośliny które nie wymagają dużo światła, a w planach mam dołożenie jednej świetlówki T8 do pozostałych dwóch standardowych, czyli 3x 18W co dało by wg moich obliczeń:

 

3900 lumenów

19500 kelvinów

w sumie 54W.

 

Niestety w portfelu nie posiadam dużo pieniędzy, dlatego poprosiłbym was wszystkich o wszelkie rady i pomoc. A sam się tyle naczytałem, przez okres dwóch tygodni, i wg mnie dostałem pożądną dawkę wiedzy, że teraz szukam rozwiązań aby zrobić oświetlenie jak najtańszym kosztem.

Oczywiście wiem też że liczy się praktyka która nie zawsze w parze idzie z teorią. Jednak jeśli ktoś życzliwy się znajdzie proszę o pomoc.

 

Dodam jeszcze, że jak narazie nie mam nic zakupione, ponieważ miałem remont w mieszkaniu ale byłem w sklepie zoologicznym- nie "markecie", ale jako, że mieszkam na osiedlu i od lat prowadzi ten sklep dwóch braci i zajmują się oni tylko akwarystyką.

 

Serdecznie Wszystkich Pozdrawiam,

Proszę o wszelką pomoc. Dziękuję. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupiłbym świetlówki T8 18W które gdzie jedna daje rzekomo 1300 lumenów, 6500 kelvinów to wszystko pomnożyłem razy 3 świetlówki czyli:

 

1300*3=3900 lumenów

6500K*3=19500 Kelvinów :)

 

Tak wiem, wszystko przejrzałem. . , wolałbym jednak kogoś który udziela porad praktycznych.

Odnośnik do komentarza