Jump to content

Chore glonojady?

Recommended Posts

Jestem początkującym, zacząłem od 35l. Akwarium mam już jakiś rok. Filtr Junior 500 Aqua Szut chodzi ok. 8 godzin dziennie. Grzałka, temp. 25's C. Oświetlenie 10 godzin. Wode w akwarium zmieniam co 2 miesiące. Testów wody nie robiłem.. Preparaty: TROPICAL CMF, TETRA CRYSTAL WATER i TROPICAL ABIOSEPTYNA. Roślinek mam kilka (żywych i sztucznych)

Obsada:

10 molinezji (4 większe, 6 małe ok 1,5 cm) i ok. 40 narybku (za niedługo przenoszę je do 120l akwarium, muszę tylko sprzęt zakupić, na razie pływają w kotniku)

4 Neonki Inessa

Nie dawno miałem glonojady i każdy z nich zdech po 2 dniach, glonojady miały grube brzuchy i trochę twarde, pływały brzuchem do góry i za każdym razem jak zeszły niżej to wypływały. Zmieniłem od razu wodę, kupiłem kilka preparatów na choroby i akwarium jest już "zdrowe". Inne ryby nie chorowały u mnie na coś takiego tylko glonojady. Powie mi ktoś co było problemem choroby ?

Zdjęć nie mam..

zacząłem od 35l

Filtr chodzi ok. 8 godzin dziennie

Wode w akwarium zmieniam co 2 miesiące

1. 35L to zdecydowanie za mało dla glonojadów, tzw. zbrojników.

2. Filtr ma chodzić 24h

3.Wodę się nie zmienia, a podmienia.

Widzę, że powinieneś zapoznać się z dużą ilością informacji, polecam Ci poszukaj podklejonych tematów na forum, znajdziesz tam dużo cennych wskazówek.

Aby prawidłowo zdiagnozować przyczynę choroby potrzebne jest jak najwięcej danych o zbiorniku. Polecam dostosować się do tych wytycznych!!

Im więcej informacji podasz w pierwszym poście, tym szybciej uzyskasz pomoc.

Opis choroby oraz zbiornika:

-litraż zbiornika

-kiedy zbiornik został założony/czy dojrzewał 2-3 tygodnie bez ryb

-rodzaj/model filtra/czy jest włączony cały czas

-gatunki i ilość ryb

-ilość/rodzaj roślin

-inne sprzęty: co2, napowietrzanie, grzałka itp.

-stosowane nawozy, pokarmy, preparaty itp.

-parametry wody (no2, no3, ph, kh, gh, po4 itp.)

-temperatura w zbiorniku