Jump to content

Remont

Cellia86
 Share

Recommended Posts

Odziedziczyłam ostatnio 3 letnie akwarium, w 15letniej szafce :) robione na wymiar wiec nie wiem ile ma litrów...

Filtr, ponoć dosyć nowy ( pewnie 3letni jak i reszta), Fluval 205, nie czyszczony od założenia akwarium!! ( teraz już oczywiście czysty ale łatwo nie było)

Napowietrzenie AirFlow mini, robiące straszny chałas, konieczne?

Za oświetlenie słóży jakaś stara jarzeniówka.

Żwirek który chwilowo jest w akwa, kiedyś chyba był wielokolorowy ale teraz ciężko powiedzieć...

Rybki, które były już w akwarium, to Plecostomus, około 25cm, oraz Pielegnica papuzia, okolo 15cm z ogonem ( jestem w trakcie szukania im nowego domu, nikt nie chce duzych juz ryb...)

Nie jestem fotografem, więc prosze mi wybaczyć zdjęcia :)

post-6724-13685160767518_thumb.jpg

post-6724-13685160767755_thumb.jpg

post-6724-13685160767253_thumb.jpg

Po pozbyciu sie starch mieszkańców, mam zamiar wpuścić tam parę p.zeber i moze kilka kirysków na dno, jakiegoś zbrojnika może?

Chce ułożyć na jednej ze ścian formacje z kamieni dla zeberek, po drugiej jakoś zgabnie ułożyć badylki które widać na zdjęciach, i dołożyć roślinek. Żwirek zmienie na naturalny, nie wiem tylko, ciemny czy jasny? Dla roślinek wystarczy sam żwir?

Sugestie mile widziane, jak zawsze. Cały remont bedzie miał miejsce w przyszłym tygodniu, może za dwa :)

EDIT

Co do roślinności, chwlowo znajdują się tam tylko 3 sztuczne roślinki.

mam zamiar wpuścić tam parę p.zeber

Z tymi zebrami(nawet z jedną parą),to niezbyt dobry pomysł-akwarium jest zbyt małe,a zebra jest rybą,która ma silnie rozwinięty instynkt terytorialny i będzie się tam "kiepsko czuć"-nie wspomnę o współmieszkańcach/będą mieć ciężki żywot/.

Zebra podczas tarła jest agresywna(szczególnie samiec),prócz tego"urbanizuje" podłoże,tzn.kopie w żwirku,niszczy rośliny i atakuje większe od siebie ryby.

Pomyśl o mniejszych i spokojniejszych mieszkańcach do swojego zbiornika.