Skocz do zawartości

Co jest potrzebne do założenia malutkiego akwarium?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Chciałabym założyć małe akwarium ale nie wiem co będzie mi do niego potrzebne. A z racji tego, że jestem początkująca nie chcę radzić się sprzedawcy w sklepie bo tam potrafią wcisnąć tylko niezły kit (nabrałam się już przy kupnie mysz). Tak więc mam bardzo małe mieszkanie więc chciałabym żeby i akwarium nie było duże. Może takie góra 4-5 l. Podobają mi się takie w kształcie kuli ale słyszałam, że rybki się w nich ,,męczą". Czy rzeczywiście tak jest? Jaki gatunek rybek nadaje się do takiego akwarium? No i czy grzałka, napowietrzacz, filtr i oświetlenie są do takiego akwarium potrzebne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobają mi się takie w kształcie kuli ale słyszałam, że rybki się w nich ,,męczą". Czy rzeczywiście tak jest?

Tak i to bardzo...

 

Do 5l nie nadaje się żadna rybka.

 

Sensowne minimum to przynajmniej 20-25l.

 

W małym akwarium powinno znaleźć się dokładnie to samo co w takim dużym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wtedy możesz albo krewetki albo bojowniki , przy dobrych kryjówkach i wcześniejszym wpuszczeniu krewetek do akwa to można trzymać z bojownikiem . Bojownik najlepiej kupiony z akwarium , NIE z kubeczka , nie polecam takich jak z innymi rybkami ma być chyba że sam będzie to może być:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 10-15 litrów

filtr: AquaEL - Filtr FAN Mikro Plus

grzałka: GRZAŁKA PLASTIKOWA AQSN 15W

podłoże: w zależności czy chcesz hodować roślinki czy tylko mchy to:

tylko mchy dał bym piasek kwarcowy biały dostępny na allegro w ilości 1kg do 15l gdzie z przodu 1cm a z tyłu około 4cm taki spadek zrobić ( wszystko owinięte na jakimś korzeniu red moor albo kamieniach)

jeśli roślinki to: najlepsze podłoże do takiego akwarium małego czyli Power Sand Special S w ilośći 2L i wtedy z przodu 2cm a z tyłu 7c, też spadek.