Skocz do zawartości

Czy to dobra obsada Flory na 112?


Rekomendowane odpowiedzi

Przyznam, że jestem początkujący.

Zalałem 3 dni temu zbiornik i obsadziłem pierwsze roślinki, są to:

- Bakopa drobnolistna

- Hottonia nastroszona

- Kabomba

- Żabienica Ozyrysa

- Kryptokoryna drobna

- Mech Jawajski

 

Zależy mi na łatwości warunków.

obecnie mam pomiary:

27 st. C

NO3-0

NO2-0

GH-14d

KH-6

pH7,2

Filtr 300l/h

Świetlówki akwarystyczne.

 

Fauny jeszcze nie planowałem.

Najpierw chcę zrównoważyć zbiornik - szkoda że to tyle trwa.

Później się zobaczy :D

 

red eye: Pisz poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę - dobrze wiedzieć.

A czy obsada (część została polecona w sklepie akwa) + sam dokupiłem kryptokoryne i mech - nie kłóci się ze sobą ze względu na warunki. Szczególnie te które w tej chwili mam, a później chcę tylko obniżyć pH?

 

Na początek z Fauny pójdzie - Otocinclus :D bo już zaczyna mi się glon obsadzać na florze.

 

Dodam, że nie mam odblasków. Czy samo ich zastosowanie wystarczy jako wzmocnienie oświetlenia, czy zakładałeś że już je mam? :D

 

red eye: j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę chyba za długo 10h świecenia jak na początek, koledzy i koleżanki na forum w moim przypadku zalecali mi na początek 5h w ciągu dnia i sukcesywne zwiększanie około 1,5 godziny na tydzień gdyż za długi czas naświetlania od razu po starcie zbiornika może przyczynić się do wystąpienia glonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13h na starcie czasem może powodować powstawanie glonów zwłaszcza w młodym zbiorniku i przy świeżych świetlówkach. Ja bym tam nie dokładała światła, jedynie skróciła oświetlanie do 10 h na dobę. Prz tym co masz teraz urośnie na prawdę wiele gatunków roślin a po co sobie problemów przysparzać? Jak u ciebie z podmianami i co to są za glony (zielone nitki, kropki, czarne pędzle, czarne sztywne włosy, ciemnozielony szlam)?

Odnośnik do komentarza