Skocz do zawartości

jak zwalczyć glony ?


klopotek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem początkującą akwarystką - mam 30l akwarium, filtr aquaszut mini 240, 4 gupiki, żarówkę 25W (ok 8 godz/dzien), temp ok 25, a roślinki to: żabienica i roślinka z bardzo drobnymi listkami. Akwarium założyłam początkiem czerwca, co tydzień robię podmianę wody ok 1/3. Od jakiś dwóch tygodni zauważyłam że liście (od końca liścia do jego połowy) roślinek robią się brązowe. Dodatkowo liście żabienicy pokryte są czymś włochatym koloru brązowego -takie włoski- przy każdej podmianie wody przecieram je gąbeczką, by znów była zielona ale po 2 dniach włoski pojawiają się znowu :( Ostatnio zauważyłam też, że na paru listkach drugiej roślinki pojawiły się zbite nitki koloru niebiesko-zielonego. Co mogę zrobić aby usunąć te glony ? A może lepiej te roślinki wyrzucić i kupić nowe ? Chciałam również powiedzieć, że akwarium dojrzewało z roslinkami ponad 2 tyg. i dopiero potem wpuściłam tam rybki. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem początkującą akwarystką - mam 30l akwarium, filtr aquaszut mini 240, 4 gupiki, żarówkę 25W (ok 8 godz/dzien), temp ok 25, a roślinki to: żabienica i roślinka z bardzo drobnymi listkami. Akwarium założyłam początkiem czerwca, co tydzień robię podmianę wody ok 1/3. Od jakiś dwóch tygodni zauważyłam że liście (od końca liścia do jego połowy) roślinek robią się brązowe. Dodatkowo liście żabienicy pokryte są czymś włochatym koloru brązowego -takie włoski- przy każdej podmianie wody przecieram je gąbeczką, by znów była zielona ale po 2 dniach włoski pojawiają się znowu :( Ostatnio zauważyłam też, że na paru listkach drugiej roślinki pojawiły się zbite nitki koloru niebiesko-zielonego. Co mogę zrobić aby usunąć te glony ? A może lepiej te roślinki wyrzucić i kupić nowe ? Chciałam również powiedzieć, że akwarium dojrzewało z roslinkami ponad 2 tyg. i dopiero potem wpuściłam tam rybki. Proszę o pomoc.