Skocz do zawartości

Krasnorosty - prośba o pomoc do bardziej doświadczonych


marecki003
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Na podstawie zdjęć umieszczonych przez innych forumowiczów stwierdziłem że i moje akwarium dopadły krasnorosty :cry: Jako że jestem początkujący (akwarium mam 4 miesiące) i nie mogę się pozbyć tego draństwa, stąd postanowiłem poszukać pomocy wśród osób, które mają większe doświadczenie ode mnie w tej dziedzinie.

 

Więc w skrócie tak:

- akwarium 112 l, pokrywa diversa z oświetleniem 2x18W

- światło świeci w godzinach 10:30 - 21:30

- filtr kaskadowy aquael fzn-2, skręcony na minimum

- grzałka 100 W

 

rybki:

- 7x neon inessa

- 2x mieczyk

- 2x molinezja

- 3x gupik

- 2x glonojad syjamski (młode sztuki)

 

Ryby karmione 2 razy dziennie, dostają za każdym razem tyle, ile zdążą zjeść w przeciągu jakiejś minuty. Do wody dodaję jedynie easy carbo, 2 ml dziennie. Mam jeszcze Planta Gainer Micro, ale wyczytałem żeby w czasie walki z glonami nie nawozić, więc od kilku tygodni go nie podaję. Roślin wg. mnie jest średnia ilość, jako że nie znam ich fachowych nazw wkrótce wstawię zdjęcia.

 

Niedawno zakupione testy paskowe JBL wykazały:

 

po podmianie wody(10l):

NO3 - 25mg/l

NO2 - 0.5 mg/l

KH - 10*d

pH - 7.6

GH - >7*d

 

 

zaś kilka dni później (dwa dni przed podmianą)

NO3 - 25-50 mg/l

NO2 - 0.5 mg/l

KH - 10*d

pH - 8.0

GH - >4*d

 

Jeśli jeszcze potrzebujecie jeszcze jakieś informacji to piszcie, będę wdzięczny za pomoc w walce z tym dziadostwem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy próbowałeś cokolwiek znaleźć na forum.Na temat krasnorostów,sposobów na ich zlikwidowanie i przyczyny powstawania były już tyle razy omawiane,że szok.

Poszukaj,jak czegoś nie będziesz mógł znaleźć wtedy pisz.

viewtopic.php?f=46&t=19352

viewtopic.php?f=46&t=10218

viewtopic.php?f=46&t=12761

I jeszcze kilka stron,ale to już zrób ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach