Skocz do zawartości

Trzcinak: co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;)

jestem początkującym akwarysta i mam do was kilka pytań :twisted:

Wczoraj zakupiłem 2 trzciniaki, 3 brzanki rekinie oraz glonojada do swojego akwarium. Obecnie rybki są małe, wiec w moim obecnym akwarium (ok 60-70l) się mieszczą. Wiem ze w przyszłości będę musiał kupić większe akwarium, i miedzy innymi na tym polega mój problem, ponieważ nie wiem jak duże akwarium kupić i po jakim czasie?

Co do trzciniaków przeczytałem ze muszą mieć w podłożu drobne kamyczki ponieważ lubią się "zakopywać". Pani w zoologicznym natomiast sprzedała mi kamyczki w które nie mogą się wbić i zakopać... Czy mógłbym np dosypać do tych kamyczków warstwę żółtego czystego piasku? lub czy sam piasek byłby odpowiedni?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzchnia warstwa z piachu nie zmieni problemu grubego żwiru. Musiałbyś wymienić całkowicie podłoże na bardzo drobny żwirek, lub grubszy piach.

Co do rybek to..... ehh, nie poczytałeś i masz problem ba, twoje ryby mają większy. Jako, że Trzciniak dorasta do 40 cm a Brzanka Rekinia do 30, potrzebujesz akwarium o wymiarach co najmniej 3mx60cmx50cm czyli jakieś 1000L. Jeśli nie zapewnisz takich warunków i odpowiedniego pokarmu, w szczególności dla Trzciniaka, to ryby padną. Glonojad też za duży jak na ten litraż. Brzanki Rekinie trzymamy w stadzie, w małych grupach są agresywne. To, że rybki są małe niczego nie tłumaczy. Jeśli sprzedawca w sklepie zaproponował Ci te ryby to idź i mu je oddaj dziękując szczerze za takie rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: :szukaj:http://www.superakwarium.pl/trzciniak-id703.html

 

Po drugie: masz za małe akwa na te ryby. Powinieneś je oddać. Glonojad potrzebuje min 100L, Trzciniak i brzadnka rosną duże, więc na tyle sztuk ile masz 500L byłoby mało. Oddaj je, poczytaj o akwarystyce, potem zarybiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do red eye: