Skocz do zawartości

Czyszczenie Eheim 2228


strikerbest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę o to zapytać bo wydaje mi się to dość ważne a nie chcę przedobrzyć.

Posiadam filtr Eheim 2228. W jaki sposób czyści się tego typu filtry. Czy wkłady SubstratPro i Eheim Mech można po prostu wypłukać pod bieżącą wodą. To samo zrobić z gąbkami a wodę z kubła zlać do zlewu i wymyć ciepłą wodą. Producent w instrukcji radzi płukać wkłady pod ciepłą wodą a gąbki wymieniać na nowe co jednak się dzieje z bakteriami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ja czyszczę swój raz na kilka miesięcy. Zaraz będzie, że sieję herezje ;p no ale ja myję wszystko ciepła wodą. Powodzenia przy myciu tylu wkładów w wodzie z akwarium. Tylko bym je opłukał i tyle. W dużym, dojrzałym akwarium jest pełno bakterii(woda, podłoże). Jakoś nie zauważyłem, że ten sposób czyszczenia wywiera jakiś wpływ na akwarium. No ale jak to widać z moim podpisie, nie znam się na tym od strony teoretycznej :roll: .

Zalewam go już wodą z akwarium, bo nie chce mi się targać pełnego kubła z łazienki. W dodatku zalewanie od razu z akwarium, praktycznie od razu odpowietrza mi cały filtr. Ciśnienie wody automatycznie wypiera całe powietrze jakie się w nim znajduje.

 

Dla spokoju duszy oraz aby Cię tutaj nie zjedli. Wypłucz wkłady biologiczne w wodzie z akwarium. Natomiast wszystkie gąbki w kranie. Wiem ile się w nich zbiera syfu. Czyszcząc je porządnie w wodzie z akwa może się okazać, że nie masz tyle wody w akwarium :roll: . A i tak wiecznie będzie z nich wypływał syf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyszczę swój raz na kilka miesięcy. Zaraz będzie, że sieję herezje ;p no ale ja myję wszystko ciepła wodą. Powodzenia przy myciu tylu wkładów w wodzie z akwarium. Tylko bym je opłukał i tyle.

Ja swój czyszczę raz na rok lub dwa i tak jak mówisz płucze tylko w wodzie z akwarium nie szoruje do czysta ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach