Skocz do zawartości

bojownik ospały posklejane płetwy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich jestem początkującym akwarysta

zbiornik posiadam 100l

11 neonów czerwonych

1 sumik

3 glonojady w tym 2 weloniaste

3 kirysy panda

5 danio

6 głupików

10 molinezji

1 bojownik syjamski samiec

 

filtr Mini Kani 120

temperatura 26 stale utrzymywana ciągle napowietrzana

 

No2 - 0,9

Ph - 8

 

No2 zbiłem w przeciągu 2 dni z 3,3 podmieniając osmozą po wcześniejszym przypadku umierania przez noc 1 i rano około 8 drugiego neona czerwonego dodatkowo podłączyłem butelkę 1000 ml z CO2 od wczoraj dziś jeszcze bojownik miał się dobrze tj. koło godziny 17 około 18 zauważyłem że siedzi na dnie taki ospały na jedzenie reaguje bdb ale płetwy posklejane lekko na końcach białe ale takie miał od początku a jak pokażę mu lusterko to wariuje płetwy odklejają się ale na końcach pozostają zwinięte lekko

 

PROSZĘ O POMOC nie mogłem znaleźć takiego problemu na forum więc założyłem taki temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma już 3 tygodnie może 4 tygodnie początkowo gdy dolewałem kranówkę dodawałem sera bio nitrivec ale teraz leje do zbicia No2 tylko osmozę i tak już pozostanie ( do podmian) a do "uzdatnienia" osmozy daje Planta Gainer aqua art poza tym żadnej chemii nie daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pytam się, czy akwarium dojrzało?

Min. 2 tyg?

I nie wolno do akwa wlewać kranówki prosto z kranu, tylko odstaną 24 h. ;)

Owszem można wlewać wodę z kranu jeśli pochodzi ze studni-tj. jest czysta i nie zawiera chloru.

A i podtrzymuję pytanie brzanki-czy akwarium dojrzało 2 tyg.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej żeby odstała min.24h? Nie będziesz musiał nic wlewać a i woda będzie ''zdrowsza''.

 

Na pewno woda odstała nie bedzie "zdrowsza" . Nie wprowadzaj kogoś w błąd. Woda filtrowana przez RO jest chyba naczystszą wodą ( pomijając dodatkowo DI).