Skocz do zawartości

Bąbelki o co cho?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem początkującym akwarystom tzn to moje pierwsze akwarium 35 litr filtr aquael grzałki jeszcze nie posiadam dzisiaj zalałem je wodą jest czyściutka i klarowna chciał bym chodowac 6 głupików dysze ustawiłem w strone tafli wody by poruszała nią i wszytko pieknie lecz po godzinie na wszytkich roslinkach sztucznych i szybach pojawiły sie mikroskopijne małe bąbeleczki czy tak ma byc? czy może to w jakiś sposób zaszkodzic rybom za klika dni gdy je wpuszcze prosze o odpowiedź z góry dziekuje.

 

Pozdrawiam

 

a czy filtr może byc ustawiony all time na max bo lubie bąbelki nie zaszkodzi to rybom :D nie zapowietrzą sie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne w nowo założonych zbiornikach. Samo zniknie.

Z wpuszczeniem ryb musisz poczekać.

Akwarium powinno dojrzewać przynajmniej dwa tygodnie biologicznie, zanim pojawią się w nim ryby. Dopiero po takim czasie parametry wodą są bezpieczne dla ryb.

Jak masz możliwość to dolej do twojego akwarium trochę wody z jakiegoś innego działającego już dłuższy czas akwarium. Tylko nie kupuj żadnych "uzdatniaczy", albo "biostarterów" i "żywych kolonii bakterii" w sklepie zoologicznym. To ściema.

 

Czekanie poświęć na podstawową lekturę:

viewtopic.php?f=43&t=6354

viewtopic.php?f=43&t=11573

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne w nowo założonych zbiornikach. Samo zniknie

Takie bąbelki w nowo założonych zbiornikach występują często u każdego ale nawet w starym zbiorniku to też się pojawia po podmianie wody :lol: Rośliny w ten sposób wyrównują ciśnienie osmotyczne czyli wyrównują stężenie danych składników z otoczeniem przez to pojawiają się bąbelki. Zapomniałem dodać że na sztucznych przedmiotach to też występuje ale jednorazowo. Dlatego stąd pewnie stwierdzenie że bąbelkowanie jest efektem świeżego zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×