Skocz do zawartości

Akwarium 240L


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym akwarystą i nie chciałbym popełnić błędu przy tworzeniu swojego akwarium, dlatego zwracam się o pomoc. Otóż dostałem w prezencie akwarium 240L [wiem, duże jak na pierwsze akwarium]. Zacząłem więc szukać po internecie biotopu, który by najbardziej mi odpowiadał - wybrałem malawi. Tutaj powstają pierwsze pytania : czy akwarium z takim biotopem jest ciężkie do utrzymania? Czy dużo pracy trzeba przy nim poświęcać? I z jakimi kosztami mógłbym się liczyć? (mam na myśli filtr/filtry i oświetlenie). Proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co usłyszałem im większe akwarium tym prostsze w utrzymaniu dla początkującego. Nie wiem czemu może przez to że im większe tym mniej wahań parametrów wody...

 

Co do Malawi to o ile się orientuję jedno z mniej wymagających akwariów jeśli chodzi o koszt założenia ( nie mówię o rybach ) bo

1. Oświetlenie mało wymagające - mało roślinności lub wcale...

2. Nawożenia też nie trzeba ( co2 ) powód jw.

 

Koszty to zakup piasku kwarcowego i kamieni ( tu specjaliści lepiej podpowiedzą... )

 

Pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli o kamienie to był ostatnio jeden taki temat ;)

Oświetlenie mimo ze prawie w ogóle nie ma roślin to się daje dość spore zwłaszcza wybarwiające chyba ze się mylę ;) Z roślin to np. nurzaniec śrubowy ;)

Jaki chcesz filtr :?: Jesteś początkujący więc może nie polecę kubełkowego. Masz pokrywę :?: Jeżeli nie to może kaskadę FZN-3 od razu będzie napowietrznianie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Malawi najważniejszy jest właśnie filtr.

Czy filtr AQUAEL FZN-3 byłby odpowiedni?

 

I jeszcze jedno, zapomniałem się wcześniej zapytać. Otóż mam zamiar podłoże zrobić z piasku kwarcowego, a pytanie brzmi : ile kg powinienem mieć, aby podłoże wyglądało dobrze? (nie chce kupić za dużo, ani wracać się jak kupię za mało)

Odnośnik do komentarza