Skocz do zawartości

nawożenie solami


Rekomendowane odpowiedzi

witam nie jestem akwarystycznym weteranem ale chciałem zacząć swoją przygode z solami. nie znam się na tych kalkulatorach a wilm że nawożenie solami jest dobre tylko że trzeba być dokładnym w odmierzaniu i wiedzieć jakim systemem się nawozi. moje akwa to :

 

 

112l

oświetlenie 4x18w

tetra ex 700

-biobale

-gąbki

-2 x ceramika

-torf do zminejszania ph

-wata

grzałka

podaje co2 z butli zaworkiem precyzyjnym i profesionalnym dyfuzorem

moje podłoże to 3 cm ziemi i 4-7 cm żwirku o granulacji 3 mm

podawałem nawozy z seri planta activ mikro i mako lecz teraz podaje nawóz kupiony na allegro stosuje go od 3 dni

http://www.allegro.pl/item1025022544_na ... fuzor.html

 

 

parametry wody mierzone wczoraj po podmianie wody to

NH3 0

NO3 8

NO2 0

PO4 0.2

PH 8

GH 6

KH 13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem o co pytasz w tym poście ,ale ciekawi mnie jakich testów używasz ,bo mam uwagi co do parametrów wody np;

-GH powinno być wyższe od kh,dobrze jest jeśli stosunek jest 1-2

-NO3-8 niby jak,może 80-jeśli masz około 10 to w/g mnie za mało ,powinieneś trzymać tak koło 20-30

-ph--kurcze wysokie

Interesuje mnie jakie masz wartości w kranówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem kiedyś testy kranowki to twardośc była taka sama jedynie zmniejszyła się liczna no3 do 0 i po4 chyba do 0.04 ph było 7 moje roślinki nie maja się zbytnio dobrze powiedzieli żę to brak fe musze kupić testy by to zmierzyć no i chce mieć jakiś dobry nawoz w innym moim temacie ,,pomoc w prowadzeniu akwa" zapytalem jakie są lepsze nawozy planta garnier czy planta activ składają się z kilku nawozów osobno mikro marko fe i potas to chyba wygodne bo można pojedyncze pierwiastki dodawać tylko że nawozy te są dosyć drogie no a naożenie solami jest tanie tylko nie umiem obliczyć sobie na kalkulatorze tych soli do mojeo akwa mma sporo roślin więc trzeba im duzo papu ;]