Skocz do zawartości

Low Tech


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Jestem początkującą akwarystką, planuje założenie akwarium typu low tech, troszkę to zajmie, chcę jednak wszystko dokładnie przygotować i dobrze wykonać. Moje akwarium to 96 litrów 80x30x40h. Planowana dekoracja to:

- korzeń, kokos

- kamienie ( prawdopodobnie piaskowiec).

- ciemne tło.

- dość gęsta roślinność ( gałęzatka, nurzaniec...) może ktoś ma propozycje, bo jakoś ciężko idzie mi z roślinkami.

 

Obsada

Ławica do wyboru:

- Neon Inessa 20/25

- Neon czerwony 15/20

- Drobnoustek Obrzeżony 15/20

- Tetra cesarska 12/15

(ciężko mi się zdecydować wszystkie są śliczne :)

 

Na dno do wyboru

- 6/8 Kirysek i 5/6 Otosek

- krewetki , Cambarellus, Ampularia.

 

Większa rybka do wyboru

- Parka Pielęgniczki Ramireza

- Prętnik karłowaty lub trójbarwny harem 1+2/3

 

Takie są mniej więcej plany, jeśli ktoś widzi jakieś błędy w obsadzie to proszę o radę.

 

Problemem jest podłoże

- bazalt,

- kulki gliniano -torfowe,

- ziemia ogrodowa,

- węgiel aktywny.

 

Moje pytania, czy wprowadzać jakieś zmiany w składzie podłoża, jak ono powinno zostać prawidłowo rozmieszczone w akwarium, czy korzeń można samemu spreparować i jak można to zrobić? Nadmanganian potasu do "czyszczenia" roślinek, mam absolutny brak wiadomości na ten temat? :kwiaty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obsady ja bym dał

20 Neon Czerwony

6 Kirysek

6 Otosek

Parka Pielęgniczki Ramireza albo nawet 2+1 co do prętników to mnie osobiście wkurza bajzel, który robią podczas ich ciągłego lepienia gniazda,

No i oczywiście krewetki Redki. Rak to raczej nie bardzo ale się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz, ale nie musisz dać (lekko posypany) na sam spód węgiel aktywny. Ze żwirku robisz ramkę do której później wsypujesz ziemię (ramka i grubość ziemi to ok 3-4cm) Przysypujesz wszystko dodatkowym żwirkiem. Powinno to zająć ok 7-8cm.