Skocz do zawartości

Jak uratować restart akwa? pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich akwarystów i serdecznie proszę o wskazówki i o wyrozumiałości tym bardziej ze temat i problem na pewno nie jest oryginalny a ja jestem amatorem akwarystyki choć to wszystko wydawało się takie proste na początku.Opisze krótka historię mojego zbiornika z którym obecnie mam wielki problem bo wygląda bardzo nieciekawie co przyprawie mnie o zawrót głowy a nie chce się poddać i jestem o krok o zrestartowania wszystkiego co się w nim znajduje oprócz kochanych i wdzięcznych rybek. 8-)

 

Zbiornik 70l

Oświetlenie 2x18w( glo-sun i flora-glo na przedzie i świecą ok 12h)

Filtr: VERSAMAX / FZN-2(gabka,zeolit,BIOCERA MAX,gąbka)

Grzałka 100W( nie wiem po co ja kupilem bo jest praktycznie zbędna)

Podłoże:żwirek marmurowy

temp: ok 26-27st

Obsada:

2x Brzanka Sumatrzanska

3x Brzanka Różowa

3x Żółtaczek

 

Jeżeli chodzi o rośliny to na starcie po ok 3 tyg od założenia akwa zakupiłem ok 20 roślinek ze zbiornika nawożonego co2 i po obsadzeniu wcisnąłem kulki gliniano torfowe i wszystko było ok. po ok miesiąca czasu ma szybie pokazaly sie glony przypominające nitki. :o . W ruch poszła żyletka i wszystko było ok. Dodam ze wodę podmieniałem 1 w tyg ok 15 %.

I teraz sprawa wygląda tak: z ok 20 pięknych roślin pozostała mi jedna która kończy swój żywot jak reszta pozostałych pożerana od dołu przez glony, wszystkie rośliny zrobiły się czarne i rosły tylko na samych szczytach w gorę, na szybach w przeciągu 2 dni od czyszczenia osadzają się nowe nitki a od podłoża po szybach pną się w górę gnijace glony straszny widok. Kupiłem nowa roślinę w sklepie akwarystycznym, piekna, zdrowa po 2 tyg zamieniła się w gnój a zielona została tylko na samym szczycie. Co robić?? kupiłem tez nawóz Aqua Art Planta Gainer Pro Ferro+ i Aqua Art Planta Gainer Pro Macro przy podmianach wody dodawałem wedle zaleceń producenta,ale wydawało mi się, ze po tym glony rosły jeszcze szybciej.