Jump to content

REKINEKrEXO

Użytkownik
  • Content count

    73
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

About REKINEKrEXO

  • Rank
    Forumowicz
  • Birthday 09/12/1997

Kontakt

  • Strona WWW
    http://kajuska915.blog.onet.pl

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Zawiercie
  • Zainteresowania
    Interesuję się akwarystyką i kompem
  1. A już ta odpowiedz mi nie pomogła bo w czoraj w nocy urodziła malutkie i czarniutkie P.S. uratowało się tylko 6
  2. REKINEKrEXO

    Budowa krewetkarium

    wyd. specjalne z lipca
  3. REKINEKrEXO

    Budowa krewetkarium

    Może i tak, ale to samo pisało w Magazynie więc to on przepisał z magazynu i ja też No właśnie
  4. REKINEKrEXO

    Dział dla początkujacych

    Ja popieram, właśnie taki temat chciałam załozyć, ale nie ma przycisku: nowy temat
  5. REKINEKrEXO

    Budowa krewetkarium

    Biorac pod uwage fakt iz coraz wiecej osob buduje sobie krewetkaria pomyslałam iz podziele sie zdobytymi informacjami jak i wlasnymi doswiadczeniami w kwesti krewetkaria. 1. Akwarium Za minimalna pojemnosc zbiornika uwaza sie 12 l jednak nalezy pamietac ze z kilku zakupionych krewetek bardzo szybko mozemy miec ich kilkadziesiat dlatego lepiej od razu zakupic wiekszy baniak. 2. Podloze Tutaj praktycznie mamy dowolnosc, od zwiru rzecznego, przez specjalne podloze dla roslin jak np MHK Floran po zwir kwarcowy. Generalnie chodzi o to aby podloze nie zminialo skladu chemicznego wody. Wybierajac rodzaj podloza powinnismy uwzglednic to jak wygladaja (jaka barwa) nasi planowani podopieczni. Z wlasnego dowiadczenia musze powiedziec iz krewetki fire red lepiej prezentuja sie na ciemnym (najlepiej wrecz czarnym) podlozu. Ponadto mam wrazenie iz takie podloze daje im poczucie wiekszego bezpieczenstwa a dzieki temu lepiej, bardziej intensywnie sie wybarwiaja. 3. Wystroj Tutaj kazdy powinien zrobic tak aby cieszylo jego oko. Nalezy tylko pamietac aby krewetki mialy dostateczna ilosc kryjowek w postaci np korzeni i gaszcza roslin. Brak dostatecznej ilosci roslin moze powodowac ze samice beda gubic jajka. W akwarium krewetek powinno sie umieszczac liscie. Najlepsze bylyby liscie migadalecznika jednak sa dostepne tylko w sklepach (w cenie ok 30 zl) dlatego mozna uzyc kilka lisci debu lub buku. Szyszki olchy rowniez bardzo dobrze sie nadadza ze wzgledu na garbniki, liscie sa o tyle lepsze ze krewetki zjadajac je czyszcza sobie przewod pokarmowy. 4. Woda Juz na wstepie nalezy powiedziec iz krewetki sa znacznie bardziej wrazliwe na jakosc wody niz ryby. Fakt iz ryby toleruja wode w akwarium nie oznacza iz krewetki w tej samej wodzie po prostu nie wyzdychaja. Krewetki sa szczegolnie wrazliwe na zwiazki miedzi i azotu w wodzie. Krewetki karlowate sa generalnie spotykane w roznych typach wod zarowno alkalicznych i twardych jaki i miekkich i kwasnych. Jednak wielu hodowcow uwaza ze w wodzie kwasnej moga byc problemy z prawidlowa wylinka, w wyniku niedostatecznej ilosci mikroelementow. Nie ma optymalnej temperatury dla wszystkich krewetek podobnie jak nie ma jednej najlepszej temperatury dla ryb. 5. Sprzet Filtr - moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem jest filtr kubelkowy lub w wypadku malych akwariow (ponizej 60 l) kaskadowy poniewaz oba te typy umozliwiaja dokonywanie filtracji biologicznej, dzieki ktorej mozna wyliminowac szkodliwe zwiazki azotu. Nalezy pamietaj aby na rurce zasysajacej wode montowac prefiltr w postaci gabki. Ma to na celu zapobiegniecie zassania naszych podoopiecznych Grzalka - najlepiej z termostatem. Źródła z jakich korzystałam Magazyn "Akwarium", Internet: artykuły i opracowania różne, Doświadczenia własne, Inne fora akwarystyczne
  6. REKINEKrEXO

    Czy mogę pielęgniczki?

    Zdecydowałam się jednak na mniejsze czyli na 80l. Doradzcie mi jakie mogą być w nim rybki (oczywiście musi być parka jakichś pielęgniczek *jeśi mogą*) i ile tak na oko by akwa kosztowało
  7. Za tydz. będę miała 100l. i chce się zapytać czy wystarczy to na pielęgniczki pawieoka, a jeśli tak to jaką obsadę do nich mi polecacie
  8. REKINEKrEXO

    Co to za ryba ?

    To sum indyjski, a strona google nie gryzie
  9. Podstawowe zasady jak dbać, aby nasze ryby były zdrowe Pokarmy staramy się kupować dobrych firm, pochodzące z pewnych źródeł i nieprzeterminowane. Ryby jak każde inne zwierzęta, powinny mieć pokarmy bogate zarówno w minerały jak i składniki zapewniające im właściwy wzrost, wybarwienie, zapewniające odpowiednią odporność na choroby i ataki bakterii oraz co najważniejsze lekkostrawne dla poszczególnych gatunków. Pokarmy musimy przechowywać w odpowiednich warunkach, karmy suche w zamkniętych opakowaniach nie dopuszczając do ich nadmiernego wietrzenia; mrożonki w zamrażalniku i nie dopuszczając do ich rozmrożenia, robimy to tylko bezpośrednio przed podaniem; pokarm żywy, kupowany w woreczkach w sklepach zoologicznych przechowujemy w lodówce, przedłuża to żywotność pokarmu, takiego pokarmu niestety długo się nie trzyma. Karmienie ryb. Ryby karmimy częściej, ale w małych ilościach. Pewnie brzmi to zbyt ogólnikowo, lecz nie chcę mówić o szablonowym karmieniu, gdyż nie każdy ma możliwość karmić ich częściej niż dwa razy dziennie, więc powiem tylko: 2-3 razy dziennie jest dobrym systemem podawania pokarmu. Staramy się, by posiłki dzienne nie powtarzały się, dalej wyjaśnię dlaczego tak powinno być. Dobrze jest zrobić rybom okresowo jednodniową głodówkę, najlepszym dniem głodówki jest dzień podmiany wody w akwarium. W takim dniu, podać możemy do zbiornika witaminy w płynach. Znaczenie witamin. Witamina A Wpływ na prawidłowy wzrost, wygląd skóry i wzrok. Witamina H Jest czynnikiem wzrostu. Witamina B1 Konieczna do pozyskiwania energii z węglowodanów w pokarmie oraz zaopatrywania mózgu i nerwów w cukry. Witamina B2 Jest budulcem mięśni, ochroną błony śluzowej pomaga w trawieniu białek. Witamina B5 Potrzebna w przemianie węglowodanowej. Witamina B6 Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Witamina B12 Budulec hemoglobiny. Witamina C Prawidłowy rozwój szkieletu, uodparnia ryby na choroby, pomaga w gojeniu się ran. Witamina D3 Pozytywnie wpływa na wzrost szkieletu, wspomaga przyswajanie wapnia i fosforu. Witamina E Odpowiedzialna za hormony płciowe, stabilizuje inne witaminy zawarte w pokarmach. Witamina K Udział w procesie krzepnięcia krwi. Witamina PP Odpowiada za prawidłowe działanie układu nerwowego. Szczególnie witaminy z grupy B, które pobierane są przez są wtedy łatwiej przyswajane przez ryby przez skórę są łatwiej wchłaniane przez organizm przy podmianach wody. Pokarmy. Pokarmy suche. Jak mówiłem wcześniej, starajmy się kupować pokarmy suche z górnych półek, dobrych, renomowanych w dziedzinie akwarystyki firm. Skład takich pokarmów jest odpowiednio wzbogacany w mikro oraz makroelementy, witaminy, białko i węglowodany. Należy również pamiętać, iż częste zapewnienia producentów, nawet tych renomowanych, o pełnowartościowym składzie pokarmu, nie są nigdy do końca prawdą. Dlatego właśnie bazowanie na jednym pokarmie jest częstą przyczyną braku potrzebnych składników, braku pełnej odporności ryb, a co za tym idzie ich podatnością na choroby i atak bakterii. Ważną rzeczą jest również, by nie karmić ryb roślinożernych pokarmami pochodzenia zwierzęcego, a ryb mięsożernych, samym pożywieniem takiego pochodzenia. Urozmaicamy wtedy karmę odpowiednio przygotowaną spiruliną w postaci płatków lub świeżymi, odpowiednio przygotowanymi warzywami (sparzone, gotowane). Pokarmy mrożone. Najważniejsza sprawa: urozmaicanie i pewne źródła oraz odpowiedni dobór pokarmów. Jest wiele rodzai mrożonek, więc nie będą tu zbytnio wymieniał czym karmić i co kupować, często na opakowaniach jest podane dla jakich gatunków jest przygotowany pokarm oraz składniki w przypadku mieszanek. Jak w przypadku pokarmów żywych poniżej opisanych, odradzam mrożoną ochotkę i inne pokarmów, które jako żywe przenoszą toksyny. Polecam jednak jako najlepszy z pokarmów dla ryb, mrożoną, dorosłą postać artemii. Pokarmy mrożone podajemy w odpowiednich ilościach, przed podaniem rozmrożone. Pokarmy żywe. Najważniejsza sprawa: pochodzenie. Nie kupujmy i nie podawajmy rybom pokarmu pochodzącego z niepewnych źródeł, starajmy się jak najrzadziej, albo wcale nie karmić larwami komara czerwonego. Ochotka, bo o nią chodzi, może w sobie kumulować toksyny, jeśli mamy pewność co do jej pochodzenia z czystego źródła, możemy ją podawać. Wodzień/szklarka, jest jak najbardziej polecaną larwą komara, jest odporna na zanieczyszczenia, nie wchłania toksyn i nie przenosi chorób ani większości rybich pasożytów. Oczywiście jej pochodzenie jest również ważne. Czarna larwa komara, podobnie sprawa wygląda jak w przypadku ochotki, pełna odporność larw na zanieczyszczenia, na które nie są odporne niestety ryby. Wioślarka, polecana dla ryb o małych otworach pyszczkach, niestety ze względu na niską zawartość białek, stosowana tylko jako pokarm uzupełniający. Oczlik, wioślarka, rozwielitka (podgatunek wioślarki, zwany również dafnią), plankton, który jest polecany, ze względu na niską zawartość tłuszczu oraz poprawia funkcjonowanie przewodu pokarmowego, a to dzięki zawartości substancji balastowych. Jedyny mankament: pokarm niskobiałkowy. Najlepiej w okresie letnim wyławiać je samemu z czystych stawów lub te ostatnie hodować samemu, o ile mamy ku temu warunki. Rurecznik/tubifeks, nie polecam, przenosi pochłonięte toksyny, podobnie jak ochotka. Uwaga: pokarm żywy musi być przed podaniem opłukany. Karmienie narybku. Jest to temat bardzo obszerny i długi jak Amazonka, omówię więc tylko ogólnikowo sposoby karmienia narybku i małych ryb. W pierwszych dniach, życia larwy ryb jajorodnych nie przyjmują pokarmów, pobierają resztki z jaja, podczepionego jako taki bąbel do ich ciała. Najprostszym sposobem żywienia narybku w pierwszych dniach po wyczerpaniu zapasu jest karmienie przygotowanymi pierwotniakami, roztartym, ugotowanym żółtkiem drożdżami, zmieszane z wodą. Narybek karmimy często, min. 5 razy dziennie, pamiętając jednak o ewentualnym zanieczyszczaniu i szkodliwości rozkładającego się dość szybko w wodzie pokarmu z żółtka lub drożdży. Należy podawać go w niewielkiej ilości. Lepszym źródłem pokarmu są pierwotniaki, które nie ulegają takim procesom. Siedliskiem pierwotniaków w akwarium jest np. mech, wgłębka, glony czy też gąszcz drobnych roślin, przygotowujemy go jednak najlepiej samemu. Staramy się rybkom urozmaicać pokarm, podając na zmianę w/w pożywienie. W miarę wzrostu ryb przechodzimy na pokarmy bardziej wartościowa i równie łatwo przyswajalne przez narybek. Najlepsza w tym przypadku jest artemia, ze względu na b. dużą zawartość białka, jest ona w 100% pełnowartościowym pokarmem. Nieco gorszym, ale również zdrowym pokarmem są Nicienie mikro. Oba pokarmy możemy łatwo hodować w warunkach domowych. Można podawać również bosmidę (najmniejszy garunek rozwielitki), cyklop oraz dość trudno dostępny czerwony plankton morski. Większy narybek zaczynamy już karmić np. robakami Grindal, gatunek drobniejszych doniczkowców, dalej larwami octówki, pokarmem żywym kupionym w sklepie zoologicznym itp. Zaczynamy również podawać rozdrobniony pokarm suchy dla ryb dorosłych. Oczywiście są w sprzedaży pokarmy suche dla narybku, jak dla mnie jednak, nie jest to sposób na wykarmienie maleństw od pierwszych dni życia, więc osobiście odstawiam ten opcję na bok. Hodowla domowa pokarmu. Pierwotniaki. Potrzebna pożywka: siano lub sucha skórka banana. Pożywkę zalewamy wodą, pojemnik przykrawamy lecz nie szczelnie, zapewniając wymianę powietrza oraz delikatnie napowietrzając. Jeśli hodowla zaczyna śmierdzieć, oznacza to, iż nie udała się i nie nadaje się na pokarm. Zieloną zawiesinę pierwotniaków, bo tak to powinno wyglądać, podajemy narybkowi strzykawką w niewielkich ilościach. Nicienie mikro. Do rozpoczęcia hodowli potrzebujemy formy zarodkowej, pochodzącej z innej hodowli oraz pożywki (płatki owsiane, sucha bułka, zmielone mączno-zbożowe, suche produkty). Pożywkę moczymy we wrzątku, studzimy i odcedzamy. Pożywkę wkładamy do słoiczka wraz z hodowlą rozruchową, przykrywamy pokrywką z otworem przykrywając szmatką, tak by zapewnić dostęp świeżego powietrza, a jednocześnie zapobiec wizytom np. muszek. Po paru dniach na ściankach zobaczymy drobne robaczki, są to właśnie nicienie. Pokarm wybieramy pędzelkiem lub delikatnie palcem i podajemy maluchom w akwarium. Robaki Grindal. Potrzebne jak wyżej: niewielka ilość robaków na rozruch, pożywka, ziemia z torfem, woda i płaski pojemnik, najprościej jest to zrobić w opakowaniu po lodach. W pojemniku usypujemy 2-3cm ziemi, pożywkę przygotowujemy jak przy nicieniach, wkładamy robaczki rozruchowe. Przykrywamy pojemnik pokrywką ze zrobionymi otworami i kładziemy na to szmatkę. Dobrym sposobem na wybieranie robaków jest umiejscowienie w naszej hodowli na wierzchu kawałka szkła lub przeźroczystej przekładki płyt kompaktowych, które kupujemy w n-pakach. Należy pamiętać o zapewnieniu ciągłej wilgotność w hodowli uważając jednak na nie zalewanie Grindali, w wodzie bowiem robaki giną. Artemia (solowiec). Na ten temat jest wiele informacji na Forum i w necie, nie będę więc wiele rozpisywał, podam jedynie informację na temat soli, której powinniśmy używać w hodowli. Jak się okazuje, nie wszędzie można kupić sól niejodowaną, bo takiej powinniśmy używać w hodowli, a na temat szkodliwości soli ogólnodostępnej jest wiele artykułów, jednak z tych które miałem okazję przeczytać, okazuje się, że nie jod jest szkodliwy, lecz bardziej tu chodzie o substancję anty zbrylającą. Zdania są jednak w dalszym ciągu podzielone i nie chcę stawać w tej chwili po żadnej ze stron. Ja stosuję sól do kiszenia ogórków i nie zawiera ona takich substancji, więc wydaje mi się odpowiednia. Na pewno wydawanie pieniędzy na "specjalną" sól akwarystyczną mija się z celem, gdyż jest to zwykła, niejodowana, bez antyzbrylaczy, sól morska. Źródła, z których korzystałam: Magazyn "Akwarium", Internet: artykuły i opracowania różne, Doświadczenia własne. Pozdro i narazionka
  10. REKINEKrEXO

    Ikra w kotniku

    A ile dni już jest ta ikra
  11. REKINEKrEXO

    Zmiana akwarium

    Mnie się podoba to 1 P.S. ja mam takie jak to 4, ale 45l
  12. REKINEKrEXO

    Zła partnerka

    Z pierwszego miotu wychowało się ok. 3 i rozdała właśnie mi jedną samiczkę black molly i teraz jest kotna, ale samiec umarł. podkreślam, że nie umarł gdy się okociła bo jeszcze się nie okociła, a on umarł
  13. REKINEKrEXO

    Ikra w kotniku

    Więc jeśli nie spleśnieją to się wyklują, ale czemu zbrojnik nie złożył ich w grodce i ich nie pilnuje
  14. REKINEKrEXO

    Ryby stadne

    A ja coś dam o brzankach: brzanka rekina (rekinia): http://www.superakwarium.pl/brzanka-rek ... id408.html brzanka czarnoplama: http://www.superakwarium.pl/brzanka-cza ... id428.html brzanka zielona: http://www.superakwarium.pl/brzanka-zielona-id433.html brzanka sumatrzańska: http://www.superakwarium.pl/brzanka-sum ... id396.html brzanka różowa: http://www.superakwarium.pl/brzanka-rozowa-id411.html brzanka cejlońska: http://www.superakwarium.pl/brzanka-cej ... id427.html brzanka odeska: http://www.superakwarium.pl/brzanka-odeska-id429.html brzanka purpurowa: http://www.superakwarium.pl/brzanka-pur ... id430.html brzanka Schwanenfelda: http://www.superakwarium.pl/brzanka-sch ... id502.html Brzanka Denisona: http://www.superakwarium.pl/brzanka-denisona-id762.html Gurami drobnołuski (Gurami księżycowy): http://www.superakwarium.pl/gurami-drob ... id542.html
  15. REKINEKrEXO

    mała wskazówka

    Ja się przyznam, że nawet jeśli nie jestem chora to siedzie po szkole z 3 godz. potem odrabiam lekcje, ucze się i potem z nowu siedze na necie aż nie pujdę spać Miałam już z tego powodu nie jedną kare na kompa i właśnie miałam mieć teraz do pn, ale jak widać mama jest łaskawa a tata się nie odzywa
×