Forum akwarystyczne - Super Akwarium korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Przeczytaj tę stronę Polityka prywatności dla uzyskania szczegółów. Czy wyrażasz na to zgodę:    Wyrażam zgodę
Wyrażam zgodę

Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zbijanie pH

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawelec_k

pawelec_k

Podglądacz

• Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 17 listopad 2017 - 00:19

Witam jestem amatorem dopiero rok się bawię w akwarystykę więc proszę o wyrozumiałość.

Mam dojrzały zbiornik 55 l. ogólny(5 gupików, 5 danio, 4 kiryski pigmeje, 2otoski i ze 20 krewetek RC)

Filtracja eheim experience 150 (oryginalne wkłady).

Żwirek przykryty podłożem aktywnym które miało stabilizować i zbijać pH do 6,5

(https://sklep.roslin...rne-p-7190.html).

Regularne podmiany 20% co 10 dni.

Parę roślin jak widać na zdjęciu

https://photos.googl...kJzS3ZwWkRkeE5B.

Od jakiegoś czasu próbuje zbić pH z 7,6 do obojętnego lub 6,8 głównie dla krewetek

Wodę w kranie mam miękką więc teoretycznie zdatną na zbijanie.

Kranówka:

pH 7,6 GH 5, KH 3

Akwarium:

pH 7,4 GH 8, KH 4

Do zbijania chciałem używać liści i kory migdałecznika, szyszek olchy ale niewiele to daje. Może za mało wrzucam.

Teraz pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.

1. Czy przyczyną może być bardzo niski stan co2(nie badałem wynika z tabeli)? Dodam że nawożę carbo w płynie lecz czasem omijam dawki). Czy da radę bez butli? Bo nie za bardzo chcę robić z tego małego zbiornika labolatorium zwłaszcza ze stoi w pokoju u dzieci.

2. Co oznacza „unikaj gwałtownych wahań pH” jakie tempo zmian jest odpowiednie bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi?

3. Czym zbijać bezpiecznie i naturalnie pH gdy szyszki i liście zawodzą? I tu jeszcze raz w jakim tempie?

Jeśli ktoś może zaproponować mi jakąś literaturę ale nie dla prawdziwych chemików tylko bardziej dla laika który chciałby cieszyć się akwarystyką :)

Dziękuję za poświęcony mi czas. 

#2 Mapet

Mapet

Ban Master

• Moderator
  • 4529 postów