Skocz do zawartości

Zbiornik 25L


Doxen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym akwarystą. 

Mam akwarium, które dostałem od brata i planuje w nim obsadzić krewetki, bojownika i raka. 

Mam do Was kilka pytań, ponieważ jak wspominałem, jestem "nowy w branży" a nie chce robić nic pochopnie dla dobra swojego i mieszkańców zbiornika.

Akwa to zestaw z diversy, 

Długość :40 cm
Szerokość :25 cm
Wysokość :25 cm
Objętość :25 dm3
Grubość :3 mm

Pokrywę Aristo o mocy 11W 

Filtr wewnętrzny
- Claro300 wraz z deszczownicą w pełni wyposażony w media filtracyjne 
- Moc - 4W 
- Wydajność - 300l/h 

Grzałkę z termostatem o mocy 25W

 

Chciałbym w nim umieścić

Krewetki Amano - 10 (?)

Bojownik syjamski - 1

Rak miniaturka Cambarellus - 1

 

Oto mój zestaw pytań:

1. Czy obsada jest ok?

2. Co na podłoże, zwirek bazaltowy? Czytalem, że krewetki lubią ciemne podłoże. Czy pod ten żwirek dodawać jakiś nawóz, wsparcie z JBL? 

3. Filtr się nada, czy jest do zmiany? 
4. Czy w przypadku krewetek, woda też musi być odstana przed ich wpuszczeniem? 

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rak i krewetki to według mnie słabe połączenie. Akwarium za małe dla bojownika

http://rybyakwariowe.eu/ryba-akwariowa/bojownik-syjamski-wspanialy-bojowniki/#5

2. Według mnie średni bo ostry, będą zalegały w nim odchody - wzrost azotanów. Proponowałbym piasek kwarcowy. Jeżeli będzieszchciał chorować rośliny to pod podłoże dobrze byłoby dać ziemię ogrodową.

4. Koniecznie. Woda dwa tygodnie filtrowana z dodatkiem żywych bakterii przed epuszczeniem jakichkolwiek zwierząt. Krewetki szczególnie nie lubią azotanów.

 

Jeżeli akwarium było używane możesz wcześniej przeżyć przemyć octem potem wypłukać wodą i poczekać aż wyschnie, upewnij się że nie czuć octu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Akwarium za małe dla bojownika
 

 

Rozsądnym minimum dla jednego bojownika będzie ok. 20 litrowe akwarium.