Forum akwarystyczne - Super Akwarium korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Przeczytaj tę stronę Polityka prywatności dla uzyskania szczegółów. Czy wyrażasz na to zgodę:    Wyrażam zgodę
Wyrażam zgodę

Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zbiornik 25L

zbiornik 25 krewetki bojownik

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Doxen

Doxen

Przechodzień

• Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 12 listopad 2017 - 15:30

Witam. Jestem początkującym akwarystą. 

Mam akwarium, które dostałem od brata i planuje w nim obsadzić krewetki, bojownika i raka. 

Mam do Was kilka pytań, ponieważ jak wspominałem, jestem "nowy w branży" a nie chce robić nic pochopnie dla dobra swojego i mieszkańców zbiornika.

Akwa to zestaw z diversy, 

Długość :40 cm
Szerokość :25 cm
Wysokość :25 cm
Objętość :25 dm3
Grubość :3 mm

Pokrywę Aristo o mocy 11W 

Filtr wewnętrzny
- Claro300 wraz z deszczownicą w pełni wyposażony w media filtracyjne 
- Moc - 4W 
- Wydajność - 300l/h 

Grzałkę z termostatem o mocy 25W

Chciałbym w nim umieścić

Krewetki Amano - 10 (?)

Bojownik syjamski - 1

Rak miniaturka Cambarellus - 1

Oto mój zestaw pytań:

1. Czy obsada jest ok?

2. Co na podłoże, zwirek bazaltowy? Czytalem, że krewetki lubią ciemne podłoże. Czy pod ten żwirek dodawać jakiś nawóz, wsparcie z JBL? 

3. Filtr się nada, czy jest do zmiany? 
4. Czy w przypadku krewetek, woda też musi być odstana przed ich wpuszczeniem? 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

#2 GANJAMAN

GANJAMAN

Forumowicz

• Użytkownik
  • 72 postów
  • LokalizacjaŁuków

Napisano 12 listopad 2017 - 17:23

1. Rak i krewetki to według mnie słabe połączenie. Akwarium za małe dla bojownika
http://rybyakwariowe...ly-bojowniki/#5
2. Według mnie średni bo ostry, będą zalegały w nim odchody - wzrost azotanów. Proponowałbym piasek kwarcowy. Jeżeli będzieszchciał chorować rośliny to pod podłoże dobrze byłoby dać ziemię ogrodową.