Skocz do zawartości

Obsada akwarium 54l z bojownikiem - początkujący


WiSnIa989
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Posiadam akwarium 54l z całym wymaganym sprzętem, jestem początkujący i potrzebuję kilku porad na obsadę akwarium :)

 

1. Pierwszy na pewno będzie bojownik halfmoon/strzępiasty. Co do niego dodać? Jakaś ławica? A co z "ekipą sprzątającą"?

2. Jakie rośliny? Żywe czy sztuczne? Z innych ozdób myślałem o kryjówkach w stylu kokosa, jakieś konary, skały, rośliny właśnie.

3. Co do wyglądu bardzo podobają mi się rafy koralowe, jak np. ta http://www.argusakwarystyka.pl/var/ezwebin_site/storage/images/akwarystyka-morska/rafa-koralowa-zywa-skala/prezentacja-skaly/rafa5/8255-1-pol-PL/RAFA.jpg. Jakieś pomysły, przeciwskazania? Jest możliwe zrobienie czegoś takiego czy wymagane są konkretne gatunki ryb?

 

Miałem już kiedyś neonki, czekam na inne propozycje, ale jeśli mi się nie spodobają to mogę znów z nimi spróbować :) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozróżnić dwa pojęcia: akwarystyka słodkowodna i akwarystyka słonowodna. To jest kolosalna różnica.

 

Neony, bojowniki to ryby słodkowodne. Bojownik raczej powinien mieć kawalerkę, możesz dorzucić skorupiaki ewentualne, np. Antome Helena / Military Helmet.

Niektórzy z powodzeniem mają krewetki z bojownikiem, ale to kwestia uzależniona od charaktery i karmienia danego osobnika.

 

2. Jakie rośliny? Żywe czy sztuczne? Z innych ozdób myślałem o kryjówkach w stylu kokosa, jakieś konary, skały, rośliny właśnie.

 

Zdecydowanie żywe - pełnią ogromną rolę w filtracji i ekosystemie zbiornika. 

 

3. Co do wyglądu bardzo podobają mi się rafy koralowe, jak np. ta http://www.argusakwa...pol-PL/RAFA.jpg. Jakieś pomysły, przeciwskazania? Jest możliwe zrobienie czegoś takiego czy wymagane są konkretne gatunki ryb?