Skocz do zawartości

Rozpoznanie glonu - początkujący akwarysta


krisao
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zaglądałem w temat o glonach, lecz tam sporo zdjęć już wygasło :[ 

 

Jestem akwarystą-amatorem (przez duże A'm)

Chciałbym dopytać bardziej zaawansowanych kolegów, czymże jest ten glon i jak można by z nim walczyć?

 

glon.jpg

 

 

Co do Akwarium:

32L zalane jakoś na początku roku

Światło : AQUAEL LEDDY SMART 6W SUNNY 6500K około 10h/dzień

Filtr : Aquael VERSAMAX FZN-1

Obsada : 8szt gupików

Podmiany wody około 8l/4dni

 

Testy: 

NO3 13mg/l

NO2 0mg/l

GH 14

KH 8

Ph 7,3

CL2 0mg/l

 

Chciałbym coś zmienić, nieco więcej aranżacji stworzyć, dodać więcej roślin - jednak, gdy patrzę na te glony, które osadzają się dosłownie na wszystkim, to wszystkiego się odechciewa.. 

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez krisao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazalt + aktywne 'dla krewetek'

 

 

Zgaduję, że ten bazalt w ogóle nie jest potrzebny. Podłoża dla krewetek są zazwyczaj kompletne. 

 

Co do "ściągania wody odmulaczem" - jeśli odmulacz dno tak, że zasysanie jest w podłożu to niszczysz biologię i częściowo uwalniasz DOC i etc. To jest przyczyna krasnali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Podłoża dla krewetek są zazwyczaj kompletne.

 

Co do "ściągania wody odmulaczem" - jeśli odmulacz dno tak, że zasysanie jest w podłożu to niszczysz biologię i częściowo uwalniasz DOC i etc. To jest przyczyna krasnali.

W co te podłoża dla krewetek są kompletne?

 

Przyczyną krasnali jest stara woda, twarda, i duży nurt wody.

To że odmulasz podłoże zaciągnąć je do odmulacza wcale nie powoduje wzrostu glonów . Glony rosną bo jest masa syfu w podłożu i mają pożywke . Solidne odmulanie dna co 2-3 tyg i żadnego syfu nie będzie.

 

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez raiders
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...