Skocz do zawartości

Wymiana podłoża


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem początkujący i chciałbym się dowiedzieć jak dobrze podmienić grunt w akwarium, mianowicie mam od niedawna " tydzień czasu " postawione nowe akwarium 60l, są w nim również rybki, wiem że to trochę za wcześnie ponieważ akwarium musi dojrzeć i mieć odpowiednie pH wody, ale postanowiłem zakupić środki przyśpieszające ten proces, doradzili mi w sklepie jakieś płyny do wody jak i na filter , tak więc wpuściłem rybki trochę wcześniej, tylko że moje podłoże to sam żwirek a chciałbym zrobić je na ziemi i dopiero przysypać żwirkiem, aby roślinki mogły ładnie zarosnąć akwarium. Zakupiłem już niezbędną ziemię teraz proces wymiany wody i podłoża.
Na sam początek wodę chce zgromadzić w dużej misce gdzie wpuszczę do niej rybki i włączę w niej filter, grzałki nie będę raczej włączał na taki okres czasu ogólnie chyba filter też nie musi być, wymiana potrwa z max 1,5h.
na końcu tą samą wodę chcę wlać z powrotem, ewentualnie zrobię podmianę bo słyszałem że 20 procent tygodniowo powinno się podmieniać.
Zostawię na dnie ze żwirkiem wodę który później wypukam z odchodów i pozostałości jedzenia, resztę wody podmienię która wcześniej przygotowałem do odstania z kranu.

Jakieś sugestię do do wymiany takiego podłoża ?
czy coś powinienem jeszcze wiedzieć ?

post-24908-0-61926900-1500807927_thumb.jpg

Edytowane przez linaxis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak bardzo początkującym jesteś akwarystą i co już wiesz na temat ziemi w akwarium.

Proponuję więc najpierw zapoznanie się z tym tematem: http://forum.superakwarium.pl/topic/35041-ziemia-w-akwarium-czyli-strach-ma-wielkie-oczy/

Tu znajdziesz prawie wszystko, co trzeba wiedzieć, przy stawianiu zbiornika na ziemi.

 

Niestety twój plan restartu akwarium, jako taki, pozostawia trochę do życzenia, podobnie jak samo założenie zbiornika, dlatego uzupełnienie podstawowej wiedzy również byłoby wskazane.