Skocz do zawartości

Pierwsze akwarium w życiu


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

W akwarystyce jestem totalnie zielony mam 15 lat a rybkami się zainteresowałem ze względu na alergie i brak możliwości posiadania innego zwierzątka.

Planuje niewielkie akwarium. Znalazłem taki zestaw 

http://allegro.pl/zestaw-25l-prosty-led-1w-full-wyposaze-uzdatniac-i6530568303.html

 

Pytanie teraz jakie rybki? Myślałem nad bojownikiem lub jakiś skalarem ale nie mam pojęcia co można trzymać razem i w ogóle ile rybek może być w tak małym akwarium. Zależy mi żeby to nie były jakieś malutkie rybki tylko jak na taką powierzchnie coś konkretniejszego. Chętnie dowiem się co jeszcze przyda mi się do takiego akwarium. Liczę na waszą pomoc. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Po pierwsze takim pseudo zestawów mówimy stanowcze nie bo są nic ie warte właściwie płacisz/przeplacasz 1 10zl za szkło a reszta to smieciowe dodatki które trzeba będzie wymienić.

 

Akwarium 25l samo szkło kosztuje max 35zl

 

Oświetlenie np lampka aquael led 6w 50zl

Filtr kaskada fzn2 , ewentualnie pat mini 50zl/30zl jeśli mam być bojownik to pat mini wystarczy,

 

Grzałka 25w ok 15zl

 

Do tego szyba nakrywkowa max 5zl.

 

Niestety w takim akwarium nie poszalejesz z rybami można tu trzymać bojownik, krewetki, lub jakieś małe ryby ławicowa typu bystrzyk Amandy x10 szt.

 

Ale zanim przyjdzie czas na ryby to warto wiedzieć jaka woda w kranie pH, gh/kh

 

 

 

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150zł to budżet na chomika, nie akwarium dla początkującego.

 

Zapraszam rodzica na forum. Musi usłyszeć kilka przeczących popularnym mitom faktów, które mu się pewnie nie spodobają, więc lepiej by usłyszał to od akwarystów bezpośrednio. Ryby to ostatnie, czym się musisz teraz przejmować ;)

Edytowane przez Dhuz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach