Skocz do zawartości

Porada dla początkującego


Woj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Otrzymałem akwarium w spadku, bo nikt nie chciał go wziąć a mi się żal zrobiło tych rybek więc jestem zupełnie początkującym w tym temacie.


Akwarium jest nietypowe 85x45x65cm, uruchomiłem filtr wlałem wodę i wpuściłem otrzymane ryby.


Na razie działa i ryby mają się dobrze. W akwarium mam dwa korzenie i kilka roślin.


Ryby :


2x bojownik bezbronny samice


2x molinezja ostrousta


6x kiryski pstre


4x kiryski panda


1x prętnik trójbarwny


2x neoki inessa


3x skalary


4x zbrojnik pospolity


1x zbrojnik lamparci


1x piskorek kuhli


3x sum rekini


Proszę o pomoc w doborze pokarmu oraz ogólne uwagi co do obsady i ewentualnie doboru roślin dla podłoża piaskowo żwirowego.


Co ewentualnie dodatkowo możecie mi poradzić.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x bojownik bezbronny samice

1x prętnik trójbarwny

1x piskorek kuhli 

Woda miękka, kwaśna, ~26°C, piskorki to ryby stadne.

 

3x skalary
 Woda miękka, kwaśna, ~28°C, akwarium potrzebne przynajmniej 120x40x50cm.

 

 

2x molinezja ostroustna
Woda twarda, zasadowa, ~27°C

 

6x kiryski pstre 4x kiryski panda 2x neoki ineessa
 
 Woda miękka, kwaśna, ~23°C. ryby silnie stadne. Neony Innesa, nie ineessa.

 

4x zbrojnik pospolity 
Wąsacz. Woda miękka do średnio twardej, kwaśna do neutralnej. ~20-23°C.

 

 

1x zbrojnik lamparci 
Ryba rosnąca do 50cm długości, akwarium od 250x60x60 dla 1 osobnika to rozsądne minimum.

 

3x sum rekini
Panga. Ryba rosnąca do metra długości, gdy podrośnie, zeżre resztę obsady a to, czego nie zeżre wytruje zasrywając ten zbiornik na śmierć. 
 
Przede wszystkim zastanów się, czy chcesz kontynuować dzieło poprzedniego właściciela w kwestii obsady rybnej tego zbiornika. O roślinach i aranżu pomyśl potem.
Edytowane przez Dhuz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Woda miękka, kwaśna, ~26°C, piskorki to ryby stadne.