Skocz do zawartości

Uprawa lotosu (nelumbo)


GucioNDYN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post więc witam! 

 

Wymyśliłem sobie, że uda mi się doprowadzić do wyrośnięcia kwiatu lotosu z ziarna... Ziarna wykiełkowały, pędy mają już ok 40cm długości, i zaczęły pojawiać się korzonki. Więc kupiłem akwarium 96 litrów, oraz grzałkę 100W z termostatem, przeczytałem, że lotosy podobnie jak lilie, jako podłoże lubią ziemię zmieszaną z gliną. Więc zmieszałem w wiaderku, glinę z ogródka, z ziemią ogrodową, ułożyłem na dnie akwarium, zalałem wodą i wyszło dokładnie jak na zdjęciach... :D Myślałem, że zmętnienie opadnie, ale niestety, 3 dni minęły i efekty widoczne dalej.

 

Co należałoby zrobić, żeby to jak się mówi miało ręce i nogi?

 

Może ma ktoś doświadczenie w uprawie tych roślin, i doradzi co powinienem jeszcze dokopić, jaki podkład, oświetlenie, może filtr...

 

Jestem zielony w temacie akwarystyki, ale zdeterminowany, żeby osiągnąć cel :) 

post-21788-0-16871100-1414077165_thumb.jpg

post-21788-0-41716400-1414077201_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi!

 

Jaka gramatura podkładu będzie optymalna? (bardziej piasek, czy powiedzmy drobny żwirek 1-2mm)

 

Oświetlenie rozumiem też będzie potrzebne? 

Jak powinienem zasadzić, skoro warstwę ziemi, przykryje podkładem grubości 3-5 cm? Pęd nadal jest połączony z łupiną nasienną, a korzonki są bardzo delikatne i małe, ok 5 mm. Więc powinienem przykryć tym podkładem z wierzchu, czy wcisnąć nieco głębiej, żeby korzenie miały kontakt z warstwą gleby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.