Skocz do zawartości

[126L] Oświetlenie Led+


Przemo90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z oświetleniem w moim akrarium 126L wysokosc akw 45 , wymiary pokrywy 80/35 , obecnie posiadam 2świetlowki po 18W , wiem ze to za malo i widze to po roślinach . Znajomy polecil mi zrobienie w pokrywie otworow na Ledy konkretnie wspominal o zarowkach zimny led 4w , jestem nowy w temacie i chcialbym spytac o rady , ile moge dolorzyc tych ledow do tych swietlowek co teraz mam , i czy nie zaszkodzi to rybom .
W akw. obecnie sa : skalary , razbory klinowa , zwinniki jarzeniec , mieczyki  i zbrojnik .

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosujesz jakieś nawozy? Bo jeśli tak, to takie oświetlenie wystarczy w zupełności, ale skoro piszesz że widzisz po roślinach ubytki, to oznacza niedobory w nawożeniu.

Dobrze by było jak byś zrobił jakieś testy, na no3 i po4, oraz testy wody: ph,gh,kh.

Poza tematem...obsada do korekty. Skalary są za małe do tego litrażu.

Edytowane przez darekbart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Planta Gainier Carbo wegiel w płynie i Planta gainier Classic tylko te dwa nawozy w plynie daje

 

Tak jak myślałem, masz braki w nawożeniu makro, a testy powiedzą Ci dokładnie jakich nawozów brakuje. Dodatkowo możesz dorzucić co2, może to być bimbrownia lub butla.

 

 

 

w poniedzialek kupie testy i napisze wtedy parametry wody

 

Testy najlepiej kropelkowe. Na początek kup na no3 i po4, do nawożenia te dwa są najbardziej potrzebne.

 

 

 

z tego co licze to wychodzi u mnie 0.3W na Litr wiec chyba za malo z tego co czytam na forum.