Forum akwarystyczne - Super Akwarium korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Przeczytaj tę stronę Polityka prywatności dla uzyskania szczegółów. Czy wyrażasz na to zgodę:    Wyrażam zgodę
Wyrażam zgodę

Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kilka pytań nowicjusza :F

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cado

Cado

Małomówny

• Użytkownik
  • 25 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 15 luty 2009 - 13:14

Witam, jestem raczej nowicjuszem w sprawie akwarystyki.
Wczoraj zakupiłem Starter Pack Cayman 40 Classic, w którego skład wchodzą:
-akwarium Cayman 21l
-pokrywa Cayman z jarzeniówką 8w
-filtr Blucompact
-żwirek naturalny
-termometr Ferplast
Oprócz tego nabyłem:
-grzałkę Elite 50w
-10 neonków :P

I mam do Was takie pytania:
-co zrobić, żeby woda nie mętniała?
-jaki kupić uzdatniacz / coś w tym rodzaju?
-dlaczego moje ryby chowają się po kątach, jakby nie czuły się dobrze? :\

Bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

@Kirysek
Dzięki, ale co do tej wody, ona była odstana, tzn. nie było w niej chloru, to woda ze źródła górskiego.
Czy na pewno nic nie kupować do uzdatniania wody?

#2 Grzesiek

Grzesiek

Człowiek - Ryba

• Użytkownik
  • 2495 postów
  • LokalizacjaChorzów

Napisano 15 luty 2009 - 13:16

ryby chowają się po kątach bo akwarium jest niedojrzałe. jak długo woda w akwarium stała filtrowana i ogrzewana zanim wpuściłeś ryby? 3 tygodnie to optymalny czas. nie zdziw sie jak ci zdechną... a woda mętna, cóż zawsze tak jest, po paru dniach to ustanie. musi dojrzeć filtr i woda... żadnej chemii nie lej, wbrew pozorom bardziej szkodzi niż pomaga.

#3 Maja_dm

Maja_dm

Uzależniony

• Użytkownik
  • 2384 postów
  • LokalizacjaBiałystok

Napisano 15 luty 2009 - 14:13