Skocz do zawartości

Technika CO2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem początkującym akwarystą co do CO2 i nie miałem najmniejszego kontaktu z tym w akwariach i tu właśnie pojawiają się moje pytania:

1.Butla CO2 6kg 8L starczy na 2 akwaria? (62l i 54l)

2.Na ile dni/tygodni/miesięcy będzie funkcjonować owa butla.

3.Kupuje butle z tej aukcji: http://allegro.pl/butla-co2-6kg-8l-2021 ... 65666.html (opłaca się? :) )

4.Złączki i reszta z tej: http://allegro.pl/maxi-na-zlaczki-kompl ... 71637.html :)

5.Co bym musiał kupić podwójnie z aukcji w punkcie nr.4 jeżeli ma ta butla iść na 2 akwaria.

6.Co muszę dokupić co jest niezbędne a czego nie ma w aukcjach. (czyli takie coś jak stały test CO2 itp.)

7.Trudność montowania na 2 akwaria albo jakieś linki :) proszę o podanie :)

8.Oświetlenie:

-akwarium 62l (aktualnie 15W, będzie 30W) starczy?

-akwarium 54l (aktualnie 8W,nie wiem ile jest wystarczająco więc czekam na podpowiedź)

9.Propozycje roślin:

-akwa 62l (cos na trawniczek i 2,3 plan)

-akwa 54l (krewetkarium)

10.Lepiej kupić "zestaw na sztywno" czy na "złączki"

Raczej to wszystko jak coś to dopiszę.Liczę na wszelaką pomoc od użytkowników :)

 

Pozdrawiam Marcin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze starczy.

Zależy od dawkowania ale ok. pół roku - 99%.

Moim zdaniem musiał byś kupić 2x Dyfuzor oraz taki trójnik żeby rozdzielić to na 2 baniaki.

Oświetlenie w baniaku 63L b.db, a natomiast 54 to wymiany to tylko 0.14w/l - nie wiem jak się mają do tego cieniolubne ale to chyba i tak mało.

 

Takie moje wprowadzenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żeby na dwa baniaki było to muszę kupić trójnik i 2x dyfuzory?

1......

2......

3.Kupuje butle z tej aukcji: http://allegro.pl/butla-co2-6kg-8l-2021 ... 65666.html (opłaca się? :) )

4.Złączki i reszta z tej: http://allegro.pl/maxi-na-zlaczki-kompl ... 71637.html :)

5.....